Raadsadviseur

De functie

De raadsgriffie van Woerden zoekt een energieke raadsadviseur met passie voor rekenkamerwerk

Als raadsadviseur adviseer jij de raad, de raadsleden en de fractieassistenten ten aanzien van de uitoefening van hun taken, met daarbij de nadruk op financiën en planning-en-control gerelateerde onderwerpen, bijvoorbeeld als secretaris van de auditcommissie. Jij bent hierover ook gesprekspartner en eerste aanspreekpunt voor de ambtelijke organisatie. Jij werkt op de donderdagavonden als (commissie)griffier bij vergaderingen binnen het Woerdense vergadermodel ‘Raad op Donderdag’ en bent samen met andere collega’s op de griffie verantwoordelijk voor de ondersteuning van de raad tijdens raadsvergaderingen. Daarnaast is ook de kwaliteitsbewaking en doorontwikkeling van het raadsinformatiesysteem onderdeel van jouw werkzaamheden.

 

Bijzonder accent van jouw specifieke rol binnen de griffie is het ondersteunen van de rekenkamercommissie (rkc). Zij bestaat uit 3 door de gemeenteraad benoemde externe leden (incl. de voorzitter). De rkc functioneert autonoom en onafhankelijk en heeft als taak het door het gemeentebestuur gevoerde beleid te onderzoeken op doeltreffendheid, doelmatigheid en rechtmatigheid.
Jij bent de schakel tussen de rekenkamercommissie, de ambtelijke organisatie, het bestuur van de gemeente, de griffie, de raad en de onderzoekers gedurende het onderzoeksproces. Jij adviseert en ondersteunt de rekenkamercommissie proactief bij haar onafhankelijke onderzoekstaak.

Het team en de organisatie

Jij maakt als raadsadviseur deel uit van de raadsgriffie. De belangrijkste taak van de griffie is het in brede zin ondersteunen en adviseren van de gemeenteraad, bestaande uit 31 raadsleden, verdeeld over 9 fracties. Het werk is dynamisch en afwisselend. Werken voor de gemeenteraad vraagt flexibiliteit en het vermogen snel te schakelen.

 

De griffie is een klein, professioneel team dat bestaat uit een griffier, een adjunct-griffier, een raadscommunicatieadviseur (thans vacant), een raadsadviseur/secretaris rekenkamercommissie en een griffiemedewerker. Iedereen heeft op de griffie een eigen rol, maar vervangt elkaar indien nodig. We zoeken een doelgerichte collega die zich in wil zetten voor een goede werksfeer.
De gemeente Woerden is een inclusieve organisatie. Wij hechten er veel waarde aan de diversiteit van onze samenleving weerspiegeld te zien in onze organisatie. Dit betekent dat wij niet alleen de ruimte bieden aan iedereen maar diversiteit ook als kracht zien.

Wat neem jij mee?

Kwaliteiten

  • Jij bent een stevige persoonlijkheid met passie voor lokaal openbaar bestuur.
  • Jij hebt affiniteit met beleidsonderzoek en financiën.
  • Jij werkt gestructureerd en zorgvuldig en kunt snel schakelen in werkzaamheden.
  • Jij hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

 

Kennis en ervaring

  • Jij hebt een voor deze functie relevante achtergrond en/of opleiding (ten minste een afgeronde HBO-opleiding).

Arbeidsvoorwaardelijk

Bij gemeente Woerden hebben wij oog voor jou. Als professional maar ook als individu. De sfeer is innovatief, dynamisch en persoonlijk. In onze gemeente krijg jij de vrijheid om hier de invulling aan te geven die bij jou het beste past.

 

Concreet bieden wij het volgende:

  • Een salaris van minimaal € 3277 (aanloopschaal 10A) en maximaal € 5169 (schaal 11) op basis van 36 uur.
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05%
  • Bij goed functioneren, krijg jij na een jaar een vast contract.
  • Een iPhone 8, laptop, een thuiswerkvergoeding en een vergoeding voor de inrichting van jouw thuiswerkplek.
  • De keuzemogelijkheid om te werken zonder verlofregistratie.
  • Alle ruimte voor een goede balans tussen werk en privé.
  • De mogelijkheid om gebruik te maken van onze Groene Hart Academie om interne opleidingen en trainingen te volgen. Deel te nemen aan projectgroepen of gebruik te maken van onze interne coachpool.
  • Ook hebben wij een erg leuke personeelsvereniging!

De sollicitatieprocedure

Met vragen kun jij contact opnemen met Mark Tobeas, griffier (0348-428510) of Liesje Wanders, adjunct-griffier (0348-428679).

  • Reageren kan door jouw cv mét motivatie te sturen naar sollicitaties@woerden.nl.
  • De gesprekken vinden doorlopend plaats en bij voldoende passende sollicitanten wordt de vacature gesloten.
  • Er kunnen 2 referenties opgevraagd worden.
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de wervingsprocedure.
  • Als jij de kandidaat bent die bij ons in dienst gaat treden bespreken we telefonisch het arbeidsvoorwaardelijke aanbod.
  • Wanneer jij bij ons start volg je een introductieprogramma om jou wegwijs te maken binnen onze gemeente.