Briefadres aanvragen
Als u geen vast woonadres heeft, kunt u uw post laten bezorgen op een ander adres. Dit heet een briefadres. U kunt dit niet online aanvragen. U maakt hiervoor een afspraak met de gemeente.
Wanneer vraagt u een briefadres aan?
Bijvoorbeeld als u:
- dakloos bent en in Nederland verblijft
- in een instelling verblijft (zoals een verzorgingshuis)
- korter dan 8 maanden in het buitenland verblijft
- een ambulant beroep heeft
Voorwaarden
- U heeft geen vast woonadres of verblijft in een instelling.
- Uw briefadres is in Woerden én is geen postbus.
Procedure
- U maakt online een afspraak met de gemeente.
- U gaat naar het gemeentehuis voor uw afspraak en levert alle nodige documenten in.
- U hoort binnen 4 weken of de gemeente akkoord gaat of niet.
Wat moet u meenemen naar uw afspraak?
- Een geldig legitimatiebewijs van uzelf (paspoort, ID-kaart of rijbewijs).
- Een geldig legitimatiebewijs van de bewoner van het briefadres.
- Een ingevuld aanvraagformulier.
- Een ingevuld toestemmingsformulier van de bewoner van het briefadres.
Kosten
Gratis
Veelgestelde vragen
Nee.
U kunt het woonadres opgeven van een familielid of kennis die in Woerden woont. Of het adres van een instelling (zoals het Leger des Heils) die de gemeente hiervoor heeft aangewezen.
- Als u langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat. In dit geval ‘emigreert’ u en schrijft u zich uit bij de gemeente. Zie: Verhuizen naar het buitenland
- Als u een vast woonadres heeft. In dit geval moet u zich inschrijven op het adres waar u woont.
Een briefadres is altijd tijdelijk en is 3 tot 6 maanden geldig.
Als u een vast woonadres of emigratie doorgeeft aan de gemeente, dan vervalt uw briefadres automatisch.