Briefadres aanvragen
Als u geen vast woonadres heeft, kunt u uw post laten bezorgen op een ander adres. Dit heet een briefadres. U kunt dit niet online aanvragen. U stuurt een e-mail naar adresonderzoek@woerden.nl voor een afspraak.
Wanneer vraagt u een briefadres aan?
Bijvoorbeeld als u:
- dakloos bent en in Nederland verblijft
- in een instelling verblijft (zoals een verzorgingshuis)
- korter dan 8 maanden in het buitenland verblijft
- een ambulant beroep heeft
Voorwaarden
- U heeft geen vast woonadres of verblijft in een instelling.
- Uw briefadres is in Woerden én is geen postbus.
Procedure
- U maakt een afspraak met de gemeente door een e-mail te sturen naar adresonderzoek@woerden.nl. Stuur uw contactgegevens mee.
- Wij nemen contact met u op om een afspraak in te plannen.
- U gaat naar het gemeentehuis voor uw afspraak om uw aanvraag toe te lichten en levert alle nodige documenten in.
- U hoort binnen 4 weken of u recht heeft op een briefadres. Het kan zijn dat er extra documenten worden gevraagd.
Wat moet u meenemen naar uw afspraak?
- Een geldig legitimatiebewijs van uzelf (paspoort, ID-kaart of rijbewijs).
- Een geldig legitimatiebewijs van de bewoner van het briefadres.
- Een ingevuld aanvraagformulier en een ingevuld toestemmingsformulier van de bewoner van het briefadres.
Kosten
Gratis
Veelgestelde vragen
Nee.
U kunt het woonadres opgeven van een familielid of kennis die in Woerden woont. Of het adres van een instelling (zoals het Leger des Heils) die de gemeente hiervoor heeft aangewezen.
- Als u langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat. In dit geval ‘emigreert’ u en schrijft u zich uit bij de gemeente. Zie: Verhuizen naar het buitenland
- Als u een vast woonadres heeft. In dit geval moet u zich inschrijven op het adres waar u woont.
Als u een vast woonadres of emigratie doorgeeft aan de gemeente, dan vervalt uw briefadres automatisch.