U wilt een afvalcontainer voor restafval, GFT en/of papier aanvragen, vervangen of omruilen voor een ander formaat. Dat kan op 2 manieren: online met DigiD telefonisch Let op: vanwege het coronavirus kan de levertijd van nieuwe afvalcontainers langer duren. Online aanvragen Telefonisch tablist Voorwaarden Voor aanvragen geldt: u bent inwoner van de gemeente Woerden u kunt alleen een container aanvragen voor uw eigen huishouden containers zijn eigendom van de gemeente en horen bij het perceel bij verhuizing mag u de container(s) niet meenemen per adres maximaal 1 container voor restafval, 2 containers voor gft 140 liter of 240 liter en 2 containers voor papier van 140 liter of 240 liter bij vervanging van de container moet de oude container leeg zijn Hoe werkt het Na uw aanvraag nemen we contact op voor een afspraak om de container bij u te bezorgen of te vervangen. Welke maten containers zijn er: restafval: 140 liter en 240 liter gft 140 liter en 240 liter papier: 140 liter en 240 liter Per woonadres kan maximaal: 1 afvalcontainer voor restafval 2 afvalcontainers voor groente,- fruit,- en tuinafval (Gft) 2 afvalcontainers voor papier Container kwijt of kapot U kunt gratis een nieuwe aanvragen als uw container kapot is. Is uw container kwijt, wacht dan eerst de volgende inzamelronde af voordat u een nieuwe aanvraagt. Soms heeft iemand anders de verkeerde container meegenomen. Kosten omruilen van een container voor restafval naar een ander formaat: € 30,-. U betaalt dit via de website als u online een aanvraag doet of pint dit bedrag bij het omwisselen van de containers. Of u betaalt (per pin) uiterlijk een week voor de omwisseling op het Stadserf (extra) container voor GFT of papier: gratis omruilen van een container voor GFT of container voor papier naar een ander formaat: gratis container gestolen of kapot: gratis